Een installatie van assemblages, frottages, stenen en schelpen laat je binnen gaan in een kleine aparte wereld. Een wereld waar elk object je een stukje van de geschiedenis prijs geeft die het bij zich draagt. Ga er binnen, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.

uit 2014 tot 2014 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Frottage 001. Poulawack

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....     Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen.  En wat was en wat nog zal zijn. 'Poulawack 001'   In deze installatie komen een aantal elementen samen.Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De eerste steen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.          'de eerste steen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 002. Fanta

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'Fanta 002.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De tweede steen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'de tweede steen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 003. Coast Road

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'Coast Road 003.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De derde steen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'de derde steen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 004. Coast Road

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'Coast Road 004.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De vierde steen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'de vierde steen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 005. Coast Road

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'Coast Road 005.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De vijfde steen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'de vijfde steen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 006. Poulawack Cairn

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'Poulawack Cairn 006.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De zesde steen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'de zesde steen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 007. Poulawack Cairn

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'Poulawack Cairn 007.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De zevende steen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'de zevende steen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 008. Kilfenora Cathedral

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'Kilfenora Cathedral 008.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De achtste steen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'de achtste steen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.    

Frottage 009. Iron Stone Fanta

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'Iron Stone Fanta 009.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De eerste twee stenen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'de eerste twee stenen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 010. Iron Stone Fanta

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'Iron Stone Fanta 010.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De tweede twee stenen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'de tweede twee stenen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 011. Dreamstone Doolin

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'Dreamstone Doolin 011.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De derde twee stenen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'de derde twee stenen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 012. Coast Road Strand

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'Coast Road Strand 012.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De vierde twee stenen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'de vierde twee stenen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 013. Kilfenora Cathedral

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'Kilfenora Cathedral 013.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De vijfde twee stenen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'de vijfde twee stenen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 014. Poulawack

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'Poulawack 014.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De zesde twee stenen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'de zesde twee stenen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 015. Coast Road Strand

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'Coast Road Strand 015.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De zevende twee stenen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'de zevende twee stenen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 016. Poulawack

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'Poulawack 016.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

De achtste twee stenen

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn.  'de achtste twee stenen'
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.  

Frottage 017. Coast Road

2014

DE WEG VAN DE DUIZEND STENEN.....    Ze moet de weg naar de grafheuvels gaan. De weg van de duizend stenen. En elke steen die ze vastpakt, zal haar een stukje van het verhaal vertellen. Over de wereld en de mensen. En wat was en wat nog zal zijn. 'Coast Road 017.'  
In deze installatie komen een aantal elementen samen. Er zijn stenen, schelpen, kleine objecten die ik vond. Om de één of andere reden trokken ze me aan. Hun structuur, kleur, verschijningsvorm. Toen ik ze vastpakte, leek het alsof ze me een verhaal vertelden. Iets lieten zien uit de lange tijd dat ze al bestonden. Een aantal stenen leken me te vragen om hen een speciaal plekje te geven. Zodat zij, met het verhaal dat ze bij zich dragen, door nog meer mensen gezien zouden worden. Ik bevestigde ze op een zachte, gebolde ondergrond. Met verschillende kleuren. In een lijstje. Om ze de aandacht te geven waarom ze vragen. Andere stenen waren groots en indrukwekkend. Op hun plaats, daar waar ik ze zag. Ik zocht een manier om hun aanwezigheid toch met me mee te kunnen dragen. Om hun sfeer en uitstraling te kunnen pakken, maakte ik frottages. Verschillende stukken steen gaven mij de afdruk van hun oppervlakte mee. In verschillende kleuren. Kleine stukjes geschiedenis. Deze drie elementen heb ik tot een installatie gemaakt. Een ruimte waar je binnen gaat, om je te laten opnemen in de atmosfeer van deze kleine wereld. En om te ondergaan wat dit alles je wil laten zien en ervaren.